Strukturované učení je běžnou součástí naší výuky nejen u žáků s poruchami autistického spektra, ale také u dětí s mentálním postižením. Systém strukturovaného učení napomáhá žákům porozumět tomu, co se od nich očekává. Je založeno na 4 principech:
o individualizace – zohledňujeme individuální potřeby každého žáka a úkoly jsou jim připraveny přesně na míru
o strukturalizace – vnáší pevný řád do školního života dětí, které se jim může zdát chaotické a zmatečné. Vytváříme strukturované rozvržení prostředí, času a činností, což napomáhá v orientaci v prostředí školy, třídy, pracovního místa. Struktura vytváří předvídatelná spojení mezi činnostmi, místy, dobou konání a chováním žáků, nabízí jim tak jistotu - kde, kdy a jak bude činnost probíhat.
o vizualizace – obrázky, karty, piktogramy, fotografie
o motivace – vhodně zvolený způsob odměňování (oblíbená činnost, smajlík, žeton apod.)
Tato metoda učení respektuje vývojovou úroveň a individualitu každého žáka i s jeho zvláštnostmi. Nejdůležitějším pravidlem ve strukturovaném učení je systém práce zleva – doprava a shora – dolů.